OPLYSNINGER OM PERSONDATA

Retningslinjer for behandling af personoplysninger for kunder i forbindelse med opfyldelse af
aftale hos Salon Pegasus CVR-nr. 19927849

Som følge af din aftale med salonen accepterer du denne privatlivspolitik.

Oversigt:

  1. Generelt
  2. Personoplysninger
    2.1 Hvad er personoplysninger?
    2.2 Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?
    2.3 Hvad bruger vi personoplysninger til?
    2.4 Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?
    2.5 Retten til adgang til dine personoplysninger
    2.6 Retten til berigtigelse af dine personoplysninger
    2.7 Retten til sletning af dine personoplysninger
    2.8 Kan vi ændre behandlingen af personoplysninger?
  3. Kontakt

  4. Generelt
    Gennem din aftale med salonen/klinikken indsamles der personoplysninger om dig.
    Disse retningslinjer er udarbejdet ud fra EU’s Databeskyttelsesforordning, som får virkning i Danmark
    fra 25. maj 2018, samt den nye danske databeskyttelseslov, der supplerer reglerne i
    databeskyttelsesforordningen og den nuværende persondatalov (samlet ”gældende lovgivning”).
    Nedenfor kan du læse om de informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad
    de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller
    indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.

  5. Personoplysninger
    2.1 Hvad er personoplysninger?
    Salonen beder om dine almindelige kontaktoplysninger, når du bestiller tid til behandling.
    Det er primært oplysninger som navn, adresse, postnummer, telefon- og mobiltelefonnummer, e-mail mv.
    De personoplysninger, som vi indsamler, bruges til at identificere dig som kunde samt levere de services, du
    har købt af os. De personoplysninger, som vi indsamler i forbindelse med opfyldelsen af aftalen, vil blive
    opbevaret i vores IT-system.

    2.2 Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?
    Opbevaring af personoplysninger afhænger af, hvor længe din aftale med salonen består.
    Når du køber en service hos os, har vi brug for dine personoplysninger som dokumentation på dine aftaler og
    behandlinger.
    Under det løbende aftaleforhold opbevares de oplysninger, vi har indsamlet på dig i vores IT-system, hvorefter
    personoplysningerne arkiveres.
    Dine personoplysninger vil som udgangspunkt efter gældende regler blive opbevaret i salonen. Ved ophør som
    kunde i salonen vil dine personoplysninger blive opbevaret i en periode på 5 år fra udgangen af det
    regnskabsår, materialet vedrører. Hvis aftalen med dig f.eks. er ophørt november 2017 og da regnskabsåret
    følger kalenderåret, er vi efter gældende regler forpligtet til at opbevare oplysningerne indtil tidligst udgangen
    af 2022. Når personoplysningerne ikke længere er relevante, og vi ikke er forpligtet til at opbevare dem, vil alle
    personoplysninger vedrørende dig blive slettet.

    2.3 Hvad bruger vi personoplysninger til?
    De personoplysninger, vi indsamler om dig i forbindelse med opfyldelse af vores aftale, bruges først og
    fremmest til almindelig kundeadministration, herunder eksempelvis til opfyldelse af den aftale, du har indgået
    med salonen.

    Oplysningerne bliver ikke og er aldrig blevet videregivet til tredjepart.
    Derudover kan vi behandle dine oplysninger, hvis behandlingen er nødvendig for, at salonen kan forfølge en
    legitim interesse, medmindre hensynet til dig går forud herfor. Anden videregivelse tillades kun, såfremt
    gældende lovgivning undtagelsesvis tillader videregivelse af personoplysninger.

    2.4 Retten til indsigt i dine personoplysninger
    Du har som kunde hos salonen ret til at få salonens bekræftelse på, om personoplysninger vedrørende dig selv
    behandles og i givet fald adgang til personoplysningerne.
    Du er tillige berettiget til at anmode om og modtage personoplysninger om dig selv, som du har afgivet til
    salonen. Du er desuden berettiget til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger.

    2.5 Retten til berigtigelse af dine personoplysninger
    Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af salonen uden unødig forsinkelse.

    2.6 Retten til sletning af dine personoplysninger
    Du har ret til at få personoplysninger om dig selv slettet af salonen uden unødig forsinkelse, hvis salonen ikke
    fortsat har en legitim interesse i at opbevare dine personoplysninger.
    Bemærk venligst, at såfremt salonen i henhold til gældende lovgivning er forpligtet til at opbevare
    oplysningerne, kan du ikke kræve, at dine personoplysninger slettes.

    2.7 Beskyttelse af personoplysninger
    Ifølge gældende lovgivning skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer de
    personlige oplysninger, du afgiver, i salonen IT-system.

    Vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores behandling af
    personoplysninger håndteres forsvarligt og under hensyntagen til dine rettigheder som kunde.

    2.8 Ændringer i behandlingen af personoplysninger
    Vi forbeholder os ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger.
    Ændres retningslinjerne, rettes datoen for ”sidst opdateret” nederst på siden. Disse retningslinjer bliver
    evalueret og om nødvendigt revideret en gang årlig.

  6. Kontakt
    Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos salonen, skal du rette henvendelse til
    Charlotte på e-mail: mail@salonpegasus.dk].

    Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, skal du rette henvendelse samme sted. Du har
    mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig.

    Hvis du ønsker at klage over salonen behandling af dine personoplysninger kan dette ske til
    Datatilsynet:


    Datatilsynet
    Borgergade 28, 5
    1300 København K
    Telefon: 33 19 32 00
    E-mail: dt@datatilsynet.dk
    Med venlig hilsen

    Salon: Salon Pegasus
    Senest revideret: 02-04 2020
    Næste revision: 02-04 2021